Karl myntar uttryck

Karl Malmström har nittio procent av Sveriges näringslivstoppar på speed-dial, typ. Han är ett levande uppslagsverk när det kommer till rätt typ av nätverkande och han är expert på att sälja utan att sälja: Karl Malmström, numera koncern-VD på Goodfellows i Göteborg och före detta VD på Connect, region väst.

Häromdagen hade jag äran att samtala med Karl om försäljning, nätverkande, motivation och ledarskap. Han sa många bra saker men en sak som jag snor rakt av, i sann Copy + Paste-anda, är det han sa om ”mallifiering”:

Många företag gör misstaget att försöka stoppa samtliga säljare i samma mall, istället för att bejaka deras individuella drivkrafter och målbilder. Resultatet av detta blir avarter av försäljning som på både kort och lång sikt skadar bolagets varumärke och identitet. – Parafraserat från Karls begåvade uttalande i Copy + Paste angående det han kallar mallifiering.

Det är det här som är det härliga med Copy + Paste, det är instant learning. Lyssna, utvecklas och applicera i ditt eget sätt att arbeta. Och har du några frågor antingen till mig eller till gästen, så mailar du på andreas@seventy9.se så inleder vi en dialog.

Njut nu. Stjäl och dela.

Senaste inläggen